tohumdan çiçek sebze yetiştirme

merhaba sevgili blogcular sizlere geçen seneden beri yapmaya başladığım tohumdan çiçek ve sebze yetiştirme işini anlatmak istiyorum 
bendeniz ilk geçen sene nisan gibi merak salıp biraz araştırdıktan sonra bir aktarcıda bulduğum bir tohumları almakla işe başladım aktarcımda tohumlar bir siteden almış kendine fazla gelmiş biraz da bana tanıdık olduğum için vermişti. verdiği tohumların yer aldığı ambalajın arkasında tohumların nasıl yapılacağı yazıyordu. hemde çok ayrıntılı bir şekilde ne zaman ekileceği neler yapılması gerektiği vesaire bende o şekilde yetiştirmeye başladım. ve resmen bunun tutkunu oldum bu sene de aralık sonunda diktiğim tohumlarım çıkıp bayağı büyüyünce sizinle bu hobimi paylaşmak istedim ayrıca şunu da belirteyim tohumların arkasında yazan notta nasıl ekileceği toprağın nasıl olması falan her şey yazıyor her neyse benim sizinle asıl paylaşmak istediğim bunun nasıl bir his olduğu gerçi bu hissi ne derece anlata bilirim bilmiyorum ama deniyeceğim diyelim. efendim şöyle ki ilk tohumları toprağa attıktan ve mini sera uygulaması yaptıktam( mini sera olarak ben pet bardak kullanıp onların üstünü de sterç film le kapatıyorum bu arada bir bardağa en fazla 4 tohum koyuyorum) sonra onların çimlenmesini bekliyoruz daha doğrusu kendini ilk göstermesi her gün günde 5 6 kez bakar dururum olmuş mu diye ilk başını gösterdiğinde bir çocuk kadar fazla sevinirim öyle bir şey ki susamdan bile küçük olan bir tohum yeşil bir baş çıkartıyor bu arada bir ek bilgi ben yetiştirmeye başladıktan sonra öğrendim her bitki ilk çıkarken aynı çıkıyor yani yaprakları rengi aynı sadece tohum boyuna göre büyüklüğü değişiyor sonra ilk kendi öz yapraklarını çıkartıyor sonrasında ise büyüyor her gün bakıyorsunuz büyüşünü görüyorsunuz ardından daha büyük bir yere taşınıyor sonra birden daha hızlı büyümeye başlıyor siz şaşkınlıkla izliyorsunuz bu yaptığımız işlemede zaten çiçeği şaşırtma diyor bu arada sizde şaşırıyorsunuz sonra da en sonunda kalıcı yerlerine ekiliyor sonra da ilk çiçek ve meyve lerini görüyoruz ve tabi en önemlisi bunu siz başardınız ve her evrelerine tanıklık ettiniz işte böyle bir aşkla doğayı anlamaya başlıyorsunuz artık her gördüğünüz çiçeğin o zahmetli büyüme evresini bildiğiniz için daha anlamlı daha güzel geliyor size işte sizlerle bunu paylaşmak istedim. amma çok konuştum umarım sıkılmamışsınızdır ve işte şu anda daha henüz gelişme evresinde olan bitkilerimin resimleri birazı göreceksiniz şaşırtma evresinde onlar acı konuk biberlerim ve iberis çiçeklerim, diğerleri iste ballıcalarım, ezan çiçeğim, tom thums,menekşelerim ve yeni ektiğim onlar daha yeni çimleniyor külahta dondurma çiçeklerim sizlerle daha sonraki resimleri ve yeni ekeceklerimide baylaşırım sevgiyle kalın. Not: aldığım tohumların satıldığı site ilgilenen olursa bazı organik yani tohumu değiştirilmemiş sebzeler ve bazı egzotik bitkilerde var işte burda









Yorumlar

  1. NE GÜZEL OLMUŞLAR:) CANIM CEKTİ BENDE YAPAYIM... GEÇMİ KALDIM ACEP

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok hayır aslında tam zamanı bile gelmedi desek yanlış olmaz ben bu sene erken davrandım denilebilir bahar gibi hem açmalarını hemde biberleri falan alıcam asıl mart ayıdır ekim zamanı ben erken olduğu için içerde hemen kalerifer peteğinin orda tutuyorum camda yani hiç geçkalmadınız bende daha dometeslerimi ekicem saksı tipi domates

      Sil
  2. Selamlar, plastik bardak yerine 4x4 rockwool veya ateş yünü olarak satılan şeyler var ve çok ucuz. Daha büyükleri de var. Bütün bitkileri ayrı ayrı sulamak yerine büyük bir tablaya 4x4 bitkileri koyup aşırı sulama ile kökleri öldürme riski olmadan daha kolayca yetiştirebilirsiniz. Ayrıca bardaktan, saksıya alırken köklere daha az stres yapmış olursunuz:

    Nasıl bişeyden bahsettiğim bu videoda var:
    https://www.youtube.com/watch?v=luwxbCT1QCY

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

SÜPRİZ YASTIKKK( SİPARİŞ ALINIR)

orta sehpa örtüsü diktim!!!

komşu çocuğuna polar bere